KIDU.RO – sau: Cum să nu faci SEO

Am găsit pe un blog o încercare nepotrivită de a face backlinking unui magazin online și m-am decis să dau câteva sfaturi gratuite celor care sunt gata în a cădea în aceeași capcană.

Ce este greșit în a-ți promova magazinul online lăsând comentarii pe bloguri? Nimic. Este o metodă destul de bună de promovare, dar trebuie aplicată cu cap, pentru că altfel efectele nu vor fi cele scontate, ci mai degrabă opusul lor.

În cazul de față se vede de la o poștă că textul comentariului a fost generat artificial:limbaj de lemn, dezacorduri, inconsecvență în privința destinatarului mesajului. Drept urmare, deținătorul blogului a decis să scoată link-ul și să avertizeze că nu acceptă astfel de comentarii cu tentă de SPAM.

Cine s-a apucat de promovarea magazinului online kidu.ro a mai făcut o greșeală încercând să facă „SEO”: a permis ca site-ul să fie indexat de motoarele de căutare înainte de a-l pune la punct.

Cele două greșeli semnalate de mine aici au dus la următorul efect: link-uri 0, dar SPAM Score de 56%, ceea ce e mult prea rău pentru un magazin online. Probabil că cei/cel care se ocupă de promovarea acestui magazin online au reușit performanța de a mai „comenta” și pe alte bloguri, iar editorii unora dintre ele, văzând textele artificiale, au trimis comentariile direct în SPAM.

Partea bună este aceea că acest magazin online este abia la început, are doar 10 pagini indexate de Google, deci dacă cine trebuie ține cont de sfaturile primite, poate să remedieze situația, dacă nu, va reuși să vând produse doar cu cheltuieli de publicitate destul de mari în Google Ads sau prin eMag.

Sincer, îmi doresc ca toate magazinele online să reușească să vândă cât mai mult, pentru că asta înseamnă că românii prosperă și că prețurile vor fi ținute sub control de concurență.

Dacă ți-a fost pe plac articolul, nu uita să folosești butoanele de mai jos pentru a-l distribui!

TwitterFacebookWhatsApp