Promovare Online: Ieftină sau scumpă?

promovare ieftina online

Toată lumea vrea să bage ceva bani în Google Ads, de exemplu, și să obțină promovare online ieftină, dar de multe ori promovarea cu bani putini se dovedește a fi prea scumpă, pentru că un buget mic, limitat, nu poate aduce același randament imediat ca o campanie cu buget mare.

Eu nu aș alege între promovarea online ieftină și cea scumpă pentru că dintre cele doua opțiuni, aș alege promovarea cea mai eficienta pentru bugetul alocat, iar acea promovare nu va fi întotdeauna pe canalul dorit de client.

Dacă posibilitățile financiare nu-ți permit un buget suficient de mare pentru campanii Google Ads în care să poți ținti un procent important de afișări pe prima poziție în Google, pentru că exista posibilitatea ca pentru acele cuvinte cheie să concurezi cu firme care au bugete de mii de ori mai mari, atunci poate că este mai bine sa îndrepți acea sumă către ceva Servicii SEO care să-ți dea șansa de a urca în prima pagină sau chiar pe primul loc în Google.

Chiar dacă nu va fi suficient bugetul pe o lună și va trebui să investești câte puțin câteva luni, în timp investiția aceea se va dovedi mult mai rentabilă, mai ales dacă Serviciile SEO nu vor fi prestate de o firmă care-ți promite rezultate garantate în 30 de zile, dar după ce ți-a luat banii rămâi cu ochii în soare pentru că site-ul tău nu mai apare deloc în rezultatele căutărilor Google.


Sunt câteva aspecte de care trebuie să țineți cont atunci când alegeți o firma pentru promovarea online:

Nu țintiți mai sus decât vă permiteți, căderea poate fi dureroasă

Dacă pentru dumneavoastră 300 lei reprezinta o sumă mare, pentru o corporație care vă concurează pe aceleași cuvinte cheie, un buget lunar de câteva milioane de euro s-ar putea să le pară acceptabil.

Deci exista posibilitatea ca dumneavoastră să primiți 2 telefoane pentru că ați cheltuit 300 lei, dar să nu reușiți să închideți nici o vânzare, iar corporația să încheie câteva milioane de vânzări cu cele câteva milioane de euro, deci corporația va avea un randament de 1 euro per vânzare, iar dumneavoastră veți fi pierdut cei 60€ investiți plus câteva ore de muncă fără a concretiza nimic.

Nu credeți în soluții miraculoase

Dacă cineva vă promite că vă aduce site-ul pe prima pagină în Google pentru orice cuvinte cheie ați dori cu un buget de 2 – 3000 lei, întrebați-l de ce nu-și face el un site cu ajutorul căruia să-și vândă serviciile pentru că este găsit pe prima pagină în Google. Până la urma urmei, mai toată lumea își permite să investească sute de euro într-un telefon, de ce nu ar investi în ceva care să-i aducă câteva mii de euro profit lunar?

Banii cheltuiți în Google Ads nu vă vor ajuta atât de mult să ajungeți pe prima pagină în Google ca atunci când îi investiți în Servicii SEO.

Banii investiți în SEO nu sunt banii pe care îi dați cuiva să vă pună câteva backlink-uri pe directoare web cu MozRank mare.

Acei bani îi dați cuiva pentru a determina Google să vă ignore site-ul și să-l șteargă din Index.

Trebuie să dați banii cuiva care ține cont de Sfaturile Google și muncește pentru a crea conținut de calitate și pentru a-l distribui în mod natural pe rețele sociale.


Se poate face promovare online ieftină și eficientă?

Bineînțeles că se poate, dar nu chiar pe termen scurt și nici cu o sumă foarte mica. Poți găsi o soluție ca produsele vândute de tine să apară mai sus în paginile Google listându-le pe un site de anunțuri (cum ar fi OLX), pe un marketplace sau chiar pe site-ul tău, dar pentru cuvinte cheie pe care nu exista concurență foarte mare.

Vreți să aflați mai multe metode de a face promovare ieftină online? Abonați-vă la pagina noastra de FaceBook și nu veți pierde nici un articol!

Dacă ți-a fost pe plac articolul, nu uita să folosești butoanele de mai jos pentru a-l distribui!

TwitterFacebookWhatsApp