
SEM – Search Engine Marketing reprezintă acea parte a strategiei de promovare online care are drept principal obiectiv generarea de vânzări cu ajutorul motoarelor de căutare.
SEM este despre costuri și randament.
Un specialist SEM ocupându-se cu optimizarea campaniilor publicitare pentru a obține un volum cât mai mare de vânzări, cheltuind cât mai eficient resursele pentru a obține un randament cât mai bun.
Principala metodă folosită în SEM este aceea a publicității plătite pe paginile cu rezultate afișate de motoarele de căutare. De ce este aceasta o metodă preferată? Pentru că se adresează direct celor care caută serviciile și produsele ce se doresc a fi promovate și pentru că exista instrumente destul de precise cu ajutorul cărora se pot vedea cheltuielile în raport cu vânzările generate defalcat pe fiecare expresie de „cuvinte cheie” folosite.
Rezultatele obținute de un specialist SEM se pot vedea imediat, dar și costurile generate de această activitate sunt pe măsură.
SEO este despre optimizare. Un specialist SEO ajută motoarele de căutare să vadă cât de relevantă este o pagină web pentru ca ea să fie afișată cât mai sus în rezultatele afișate de motoarele de căutare.
Majoritatea căutărilor nu afișează decât 10 rezultate organice (naturale) pe prima pagină, deci este destul de mare efortul ce trebuie depus pentru a convinge un motor de căutare precum Google că una dintre miliardele de pagini Web merită să fie afișată prima sau măcar printre primele 10.
În ciuda eforturilor, în majoritatea cazurilor rezultatele se vor vedea abia peste câteva luni pentru că există o foarte mare inerție în clasamentul stabilit de motoarele de căutare, în principal datorita volumului mare de date ce trebuiesc procesate:
- conținutul paginilor trebuie memorat, analizat și clasificat
- comportamentul utilizatorilor care ajung pe acele pagini web trebuie analizat pentru a decide dacă au găsit și au fost mulțumiți de informația prezentată referitor la ceea ce căutau
Atât SEO cât și SEM sunt componente ale activități de Promovare Online și se influențează una pe cealaltă într-atât încât nu prea se poate una fără cealaltă.
SEO fără SEM nu ar aduce vânzări unui magazin online decât foarte târziu și foarte greu.
SEM fără SEO ar fi mult prea costisitor, indiferent cât de priceput ar fi specialistul care se ocupă de campanii.