Cum ajung pe primul loc în Google?

Pentru că mi-a fost adresată acestă întrebare, voi încerca să vă arăt cum ajunge un site să fie afișat pe prima poziție în rezultatele căutărilor Google, dar să vă explic și de ce găsiți un anume site pe primul loc în Google atunci când căutați ceva pe internet.

Cum alege Google pe cine să afișeze primul?

Motorul de căutare Google a devenit atât de popular deoarece a reușit să afișeze primele rezultatele cele mai relevante, adică lumea s-a simțit ajutată atunci când a folosit Google pentru a căuta ceva.

Pentru a ajunge să fie atât de popular, Google a trebuit să facă două chestii foarte bine:

  1. să culeagă cât mai multe informații despre cât mai multe site-uri. Acest proces fiind denumit de regulă indexare.
  2. ordoneze rezultatele în funcție de cât de relevante sunt pentru fiecare căutare în parte. Pentru a ordona rezultatele Google folosește un algoritm cu ajutorul căruia notează notorietatea fiecărei pagini web, dar și pe cea a fiecărui site.
rezultate căutare

Cum indexează Google o pagină web?

Google controlează niște programe denumite popular în multe feluri: spider, crowler, spider crowler, spiderbot, dar cărora eu le voi spune în acest articol spiderboți pentru o ușurință în exprimare.

Ce face un spiderbot Google? Accesează o pagină web, o analizează pentru a decide dacă o memorează pentru că Google nu o cunoaște sau versiunea pe care o știe Google este diferită sau o ignoră pentru că nu este importantă ori pentru că deja o are memorată, apoi analizează legăturile prezente pe acea pagină web și le accesează pentru a descoperi și analiza alte pagini web.

Am făcut mai jos o mică animație pentru a reprezenta grafic importanța legăturilor dintre paginile web pentru procesul de indexare

Cum ajută link-urile pentru ca site-ul să ajungă mai repede pe prima pagină în Google?
Animație Google Bot creată de Grig

Urmărind această animație vă dați seama mai bine care este importanța legăturilor în procesul de Optimizare SEO pentru un site. Trebuie să menționez că lucrurile au evoluat mult și că nu mai este suficient să pui mii de legături fără atributul „nofollow” către o pagină pentru ca acesta să urce pe primul loc în Google, algoritmul Google a evoluat enorm în ultimii ani și o astfel de aglomerare de backlink-uri poate chiar să dăuneze, dar despre asta vom vorbi în continuare.

Este important de știut că un număr mare de link-uri externe nu doar că ajută la o mai bună poziționare, dar ajută și la o mai frecventă indexare a paginilor deoarece Boții Google vor ateriza mai frecvent pe pagina către care indică mai multe legături.

Dar, atunci când acele legături externe se realizează vădit cu scopul de a influența o clasare bună pentru un conținut de calitate îndoielnică, pagina sau site-ul web vor fi drastic penalizate.

Cum funcționează algoritmul Google

Algoritmul Google analizează conținutul paginii web și contextul în care a fost găsită pentru a nota multiple criterii, pentru fiecare dintre acesta fiind acordata o anume pondere.

  • Originalitate conținutului. Google nu prea dă mulți bani pe plagiat, așa că nu va lua în calcul conținutul duplicat. Cu toate astea, poate considera conținut original o anume colecție de informații culeasă din alte surse. Așa cum pe YouTube, de exemplu, găsim PlayList-uri cărora le dăm aceeași importanță ca și melodiilor sau albumelor individuale.
  • Calitate conținutului. Chiar dacă ai conținut original, mai mult ca sigur s-a mai vorbit despre ceea ce se vorbește în conținutul creat de tine. Google analizează comportamentul utilizatorilor pentru a determina dacă aceștia au găsit informații utile în pagina web respectivă. Distribuirile pe rețelele sociale sunt de asemeni contorizate și folosite pentru a determina cât de util și calitativ este conținutul analizat.
  • Importanța conținutului. Importanța conținutului este determinată de cât de căutat este acesta și de cât interes acordă utilizatorii subiectului abordat. Dacă se întâmplă, de exemplu un eveniment major și conținutul analizat este despre acesta, va avea mai multe șanse să fie actualizat în indexul Google mai des.

Aceste trei criterii au ponderea cea mai mare, conform observațiilor făcute de-a lungul timpului

Ar trebui să fac câteva sute de alineate pentru a vă scrie câte ceva despre fiecare criteriu analizat, dar având în vedere faptul că acest algoritm se actualizează periodic pentru a împiedica SPAM-ul și clasarea eronată pe primele poziții pentru rezultate nerelevante, nu cred că are rost.

Ce trebuie făcut pentru ca un site să ocupe prima poziție în Google?

Dacă citiți cu atenție acest anunț, veți vedea cam care sunt motivele pentru care Google nu are interes să afișeze conținut irelevant și de proastă calitate pe primele poziții. În primul rând și-ar pierde credibilitate și numărul de utilizatori, mai marele Google ar deveni irelevant și nu ar mai fi el numărul 1 pentru a-și putea lua partea leului din bugetele de publicitate, deci ar pierde foarte mulți bani.

Oferind Servicii SEO, ne străduim să facem câțiva pași simpli pentru a ridica un site pe poziții fruntașe în Google, doar timpul și resursele financiare puse la dispoziție ne pot împiedica să ajutăm un site să fie chiar pe primul loc în Google.

  • Analizăm care sunt cele mai potrivite cuvinte cheie pentru care site-ul ar trebui să fie pe prima poziție. Sunt câteva criterii de care ținem cont: frecvența căutărilor și dificultatea optimizării pentru acele cuvinte cheie.
  • Cercetăm concurența pentru a vedea ce este de făcut pentru ca noi să fim mai buni.
  • Stabilim un plan de acțiune astfel încât să progresăm cât mai mult posibil folosind bugetul acordat.
  • Trecem la treabă, continuând să analizăm, să cercetăm și să stabilim dacă trebuie sau nu să schimbăm ceva în abordarea noastră

Teoretic, trebuie să avem cel mai relevant conținut, cu informații utile, și să facem tot posibilul ca și boții Google să-și dea seama de asta!

De ce sunt scumpe serviciile SEO?

Serviciile SEO presupun multă muncă de cercetare, dar și concepere și editare de texte, modificări ale codului sursă al site-ului, impulsionarea utilizatorilor să distribuie conținutul etc. La mijloc nu este doar timp alocat acestei activități.

Nu poți face un Audit SEO complet fără a avea acces la Unelte SEO plătite, iar prețurile unor astfel de „mijloace de producție” este destul de mare, abonamentele lunare depășind ușor echivalentul a 1k€.

Pentru a face rost de backlink-uri de calitate în timp util, trebuie să achiziționezi advertoriale de la diverși editori, în definitiv, toată lumea trebuie să trăiască.

Chiar și SEM-ul joacă un rol important în SEO, chiar dacă unii le consideră chestii total diferite. Trebuie să ai vizitatori reali pe site pentru a putea analiza comportamentul acestora, de ce sunt ei interesați și cât de bine este prezentată informația. Mai ales atunci când ești la început de drum, nimeni nu îți vizitează site-ul și atunci trebuie să începi să atragi vizitatori cu campanii Google Ads.

Sper că ți-a plăcut și ți-a părut interesant și util acest articol, caz în care poți să urmărești pagina de FaceBook, pentru a descoperi în viitor articole și mai utile, și mai interesante!

Dacă ți-a fost pe plac articolul, nu uita să folosești butoanele de mai jos pentru a-l distribui!

TwitterFacebookWhatsApp