Cum ajută advertorialele în SEO?

Piața advertorialelor a luat avânt în ultima vreme, cu toate că, oficial, Google nu vede cu ochi buni această practică. De ce se investește atât de mult în advertoriale, dacă în teorie aceasta nu este tocmai o tactică de abordat? Cum ne ajută advertorialele să aducem o pagină web pe prima poziție în Google?

Ce sunt advertorialele?

Advertorialele sunt articole publicitare plătite, sponsorizate de cineva pentru ca editorul sa scrie și să publice un articol în care să plaseze 1 -2 link-uri către pagina web pe care ar dori să o știe mai bine poziționată în Google.

Prețul unui advertorial este determinat în primul rând de cerere și ofertă, iar cererea este mai mare atunci când advertorialul de dorește a fi publicat pe un site mai bine cotat de Google

Toate advertorialele ajută?

În principiu, orice mențiune cu link este de ajutor, dar nu chiar orice advertorial ajută. Unele advertoriale pot dăuna grav felului în care Google privește către un anume site. Granița dintre SPAM și un linkbuilding agresiv este foarte vagă. Pentru a nu păși pe tărâmul îngozitor al SPAM-ului trebuie cercetat cu atenție fiecare site pe care se dorește obținerea unui articol sponsorizat.

Este ca și în viață, nu contează câte persoane te recomandă pentru un Job, ci calitatea celor persoane. Ați angaja o menajeră care vine cu recomandări de la foarte multe persoane care au cazier pentru furt calificat?

Cam așa stă treaba și cu advertorialele. Acestea sunt scrisorile de recomandare care ar trebui să-l determine pe dl. Google să vă ia mai în serios.

Sunt mulți factori care determină dacă este benefică sau nu o postare pe un site. Unul dintre cei mai importanți este calitatea și utilitatea acelui articol. Apoi contează foarte mult și site-ul pe care acesta va fi publicat.

De ce este bine să investim în advertoriale de calitate?

  1. Cu cât avem mai multe link-uri care recomandă pagina web pe care o dorim în prima pagină SERP, cu atât mai des Botul Google o va vizita și îi va actualiza prezența în index. Astfel va trece mai puțin timp din momentul în care paginile web sunt actualizate până ce ele vor fi actualizate și în index-ul Google.
  2. Așa cum legăturile externe determină Google să actualizeze mai des pagină web, acestea vor atrage și noi vizitatori, cu condiția ca și site-ul pe care este publicat advertorialul să aibă destui vizitatori.

Link-urile din advertoriale trebuie să fie dofollow sau nofollow?

Dacă un link este marcat drept „nofollow”, boții vor avea tendința de a-l evita mai des. Deci se va pierde din avantajul de a atrage mai mulți boti. Se spune că un astfel de link nici nu prea ajută beneficiarul în partea de SEO.

Dacă un link este ascuns, mascat, pentru a nu fi ușor zărit de utilizatori, acesta nu va trimite decât foarte puțin din traficul potențial mai departe, iar asta nu face bine. De regulă, orice diferență în conținut și link-uri dintre ce „vede” Google și ceea ce vede utilizatorul final, fa fi tratat drept SPAM imediat ce Google îsi va da seama că este pus doar pentru a manipula felul în care rezultatele căutărilor sunt afișate.

Este foarte bine ca un link să fie folosit de utilizatori, așa acesta va căpăta rang de „conținut de calitate”

Dacă ți-a fost pe plac articolul, nu uita să folosești butoanele de mai jos pentru a-l distribui!

TwitterFacebookWhatsApp