Cât costă promovarea unui site?

Pret promovare site online

Costurile pentru promovarea unui site nu sunt deloc neglijabile, important este ca aceste costuri să genereze venituri pe măsură. Sunt multiple metode de promovare, deci se pot elabora strategii de promovare personalizate pentru fiecare tip de site, pentru fiecare model de business, astfel încât promovarea online să fie profitabilă.

Haideți sa vedem care ar fi cele mai eficiente canale de promovare online, ce costuri implică și cum ar trebui folosite cât mai eficient.

Google | Facebook

Promovare site pe Google

De departe, Google este canalul principal pe care a trebui să ne concentrăm pentru a promova eficient un site deoarece toată lume caută pe Google serviciile sau produsele de care are nevoie.

Promovarea pe Google se poate realiza prin mai multe metode:

  1. Promovarea prin campanii Google Ads
    • În rețeaua de căutare
    • În rețeaua de display
    • Campanii extinse
  2. Servicii SEO

Puteți afla tot ce trebuie să știți despre utilizate serviciului Google Ads de aici.

Cât costă promovarea prin Google Ads?

Google permite configurarea bugetelor astfel încât să vă puteți gestiona banii cât mai eficient, dar doar de dumneavoastră depinde câți bani cheltuiți pentru promovarea prin Google Ads.

Bugetul pentru promovarea prin anunțuri plătite ar trebui să depindă de volumul de vânzări pe care doriți să-l aveți și pe care îl puteți gestiona.

Eu aș recomanda un buget de minim 5% din vânzări, alocat pe termen lung. Nu vă așteptați să generați vânzări de 100 lei pentru că ați cheltuit 5 lei pe un singur click. Rar se va întâmpla acest lucru. În schimb, cu cât bugetul alocat va fi mai mare, cu atât vor fi mai mari șansele să ajungeți la acest randament.

Promovare Site pe FaceBook

Promovarea pe FaceBook poate fi eficientă doar dacă știm ce vrem să obținem de la această rețea socială, deoarece FaceBook-ul nu vinde eficient orice, pentru că nu este utilizat de orice fel de persoane.

Pentru ce putem folosi promovarea pe FaceBook:

  • Pentru creșterea notorietății Brandului
  • Pentru a ajuta motoarele de căutare să ne găsească site-ul
  • Pentru a vinde în mod direct utilizatorilor

Dacă în primele 2 cazuri, utilizarea FaceBook ca și canal de promovare este eficientă pentru mai toate tipurile de business, în cazul utilizării FaceBook direct pentru generarea de vânzări am ceva dubii.

Eu am o vorbă FaceBook nu vinde orice! Vrei să vinzi chestii care pot încânta și lua ochii, chestii ușor de viralizat? Da, FaceBook-ul poate fi foarte eficient. Sunt industrii întregi în care recomand utilizare a rețelei FaceBook pentru a genera vânzări: cosmetică, servicii înfrumusețare, modă și altele

Ideal este să creăm o pagină FaceBook pentru afacere și să plătim pentru a atrage cât mai mulți urmăritori. Ulterior putem observa cât de eficient este acest canal pentru afacerea noastră.

Cum gestionăm costurile cu promovarea unui site?

Primul lucru pe care îl putem face pentru a optimiza costurile este acela de a ne estima corect un buget pentru promovare. Valoarea acestuia trebuie stabilita în funcție de predicțiile privind vânzările obținute, dar și în funcție de capacitatea de a gestiona volumul de vânzări.

Dacă ți-a fost pe plac articolul, nu uita să folosești butoanele de mai jos pentru a-l distribui!

TwitterFacebookWhatsApp