Cum crești traficul pe un site?

Cel puțin în teorie, este destul de ușor să aduci mulți vizitatori unici pe un site, dar nu este atât de important să ai 10k utilizatori unici pe zi, dacă aceștia nu sunt interesați de ceea ce vrei să vinzi.

Un trafic mare pe un site implică un serviciu mai scump de găzduire și o mai mare atenție acordata administrării site-ului.

Înainte de a ne decide să investim în Optimizarea site-ului și în Servicii SEO pentru a atrage cât mai mulți utilizatori pe acesta, ar trebui să știm ce public ne-ar interesa să atragem și ce interese comune există printre cei care compun acel public.

Să explicăm puțin cum determinăm care este publicul căruia ne dorim să ne adresăm:

  • în funcție de locație: dacă livrăm produse sau oferim servicii doar într-o anumită zonă, nu are rost să încercăm promovarea pentru cuvinte cheie ce ar atrage vizitatori de la sute sau mii de kilometri distanță
  • în funcție de interese: dacă oferim servicii și produse unei categorii aparte de public: șoferi, doctori, pasionați de jocuri PC, etc … trebuie să ne orientăm către interesele comune ale acestora.

Odată stabilite care ar fi cele mai utile cuvinte cheie și aria geografică de unde vrem să atragem utilizatori pe site, putem să decidem care este cea mai bună metodă de promovare.

Hai să vedem care sunt avantajele și dezavantajele acestor metode:

Google Ads

Avantaje

  • predictibilitate: poți concentra bugetul de publicitate pentru a utilizatori în funcție de foarte multe criterii: interese, gen, locație, moment, rentabilitate. De regulă plătești doar ceea ce primești.
  • rezultate imediate: nu durează mai mult de 2 zile până când ce o campanie să ruleze cu performanțe maxime, dar, de regulă, din momentul în care este setată campania, până la momentul în care se înregistrează primul vizitator nu durează decât câteva minute.
  • beneficiezi de diverse promoții: de exemplu: în perioada aceasta, Google are o oferta potrivit căreia pentru 1500 lei cheltuiți, primești 1500 lei credit cadou.

Dezavantaje

  • nu oferă avantaje pe termen lung, doar atât cât ai bani beneficiezi de promovare
  • setările pentru campanii sunt complexe și necesită ceva experiența și multe cunoștințe pentru ca acestea să fie cât mai avantajoase.

Facebook Ads

Avantaje

  • se poate ținti ușor un anumit tip de public și cu bugete restrânse
  • oferă o recunoaștere brandului
  • oferă rezultate pe termen lung: dacă promovați o pagina de FaceBook pentru a atrage cât mai mulți urmăritori, aceștia vor rămâne mult timp după ce nu mai faceți promovare

Dezavantaje

  • nu generează ușor și imediat vânzări în orice domeniu
  • sunt mai dificil de targetat anunțurile în funcție de locație, în special deoarece oamenii obișnuiesc să dea check-in și în locuri pe care nu le-au văzut decât pe Google Maps

Servicii SEO

Avantaje

  • rezultate vizibile pe termen mediu și lung: de la 3 luni în sus
  • randament foarte mare al investiției pe termen lung
  • ajută la o mai eficientă aplicare a metodelor precedente

Dezavantaje

  • nu oferă prea multe rezultate imediate
  • necesită investiții permanente, deoarece felul în care motoarele de căutare ordonează rezultatele afișate se schimba în permanență, iar concurența nu stă cu mâinile în sân.
  • este o activitate complexă care trebuie prestată cu multă pricepere pentru a nu face mai mult rău decât bine

Promovare Off-line

» Publicitate traditională: Outdoor, Radio-TV, Presa Scrisă

Avantaje

  • crește notorietate mărcii, sporind gradul de conversii
  • poate fi destul de maleabilă
  • aduce rezultate pe termen scurt prin impulsionarea vânzărilor și pe termen lung sporind încrederea în brand
  • poate fi unica metoda de promovare eficient în unele cazuri, de exemplu: pentru un mic magazin de cartier care nu oferă livrare la distanțe mari, o campanie de distribuție de flyere aduce mai multe avantaje site-ului de prezentare, fiind adresată strict celor din zona de interes.

Dezavantaje

  • poate fi foarte costisitoare

Vreți să vă ajutăm să vă creșteți traficul pe site?

Trebuie doar să ne contactați pentru a stabili o întâlnire, virtuală sau față în față. Putem să ne cunoaștem și să stabilim termenii colaborării.

Dacă ți-a fost pe plac articolul, nu uita să folosești butoanele de mai jos pentru a-l distribui!

TwitterFacebookWhatsApp